Mijn naam is Hans Grijpma en ik ben free-lance Database Marketing Consultant. Ik heb ruim 20 jaar ervaring in de database marketing business, als DM-software developer, ETL specialist, campagne manager, database analist en DM-consultant.
Mijn werkzaamheden omvatten het volledige traject (of een deel ervan) van het verzamelen van data uit bronsystemen, het samenvoegen en combineren van de data, inrichten van een marketing database, de analyse en rapportage op de data, campagne management ondersteuning, doelgroep analyse, segmentatie, customer tracking&tracing, modelling, score modellen, respons analyse, etc, etc.
Mijn DM-specialisaties zijn gebaseerd op mijn kennis van IT- , intenet- en data analyse technologie.
IT Technologie is een belangrijke component in mijn werkzaamheden.
Om succesvol te zijn op het gebied van database analyse en campagne ondersteuning is veel IT kennis noodzakelijk.
Intenet technologie wordt veel toegepast voor meten van de respons op een DM actie, dit kan middels de bezoekers van een website, de invoer van een antwoord formulier of het plaatsen van online orders.
Statitische analyse methoden worden toegepast om inzicht te krijgen in het gedrag van de klanten, zoals aankopen, respons, interesses, lifestyle, profielen en segmenten.
![]() |
Momenteel werk ik voor CampaignsUnlimited, zie ook deze website. |